Design denmark

DesignBar på DMJX (DKs Medie & Journalist Højskole)

Hvilken betydning har det, når vores målgruppe pludselig er digital? Og hvordan ser fremtiden egentligt ud indenfor interaktivt design? Få svar på begge spørgsmål, når DMJX åbner dørene og inviterer til DesignBar med designfaglige indspark og hyggelig networking.


Program 

  • 16.30 – 16.40: Velkomst
  • 16.40 – 17.00: Fremtidens interaktive design
  • 17.00 – 17.20: Når målgruppen er digital
  • 17.20- 17.40: Åben diskussion
  • 17.40 – 18.30: Vin, hygge og netværk
  • 18.30: Tak for i aften


Fremtidens interaktive design

Inden for interaktivt design sker der hele tiden en masse i spændingsfeltet mellem adfærd hos brugere og den teknologi, de omgiver sig med – men hvordan kan du som designer følge med?
I dette oplæg vil du få et unikt indblik i, hvordan designuddannelserne håndterer det at være i evig forandring for at tilpasse sig kravene fra branchen, når de former fremtidens interaktive design uddannelse.
Faglig Koordinator Karsten Vestergaard vil krydrer med eksempler fra studerende og give et indblik i de strategier og nye tiltag, uddannelsen har foretaget for at fremtidssikre de studerende i en omskiftelig branche.
Der er altså lagt op til en fed og aktuel debat, når designere møder designstuderende og DMJX.


Når målgruppen er digital

Der er udviklet mange metoder til at beskrive den målgruppe, du som designer henvender dig til. Der kan dog opstå problemer, når forskellige led i designprocessen skal overlevere og diskutere målgruppens digitale selvforståelse. Karsten Vestergaard præsenterer sine tanker om emnet samt et forslag til en model, der kan bruges som en linse til at se ind i de digitale aspekter af en målgruppe.

Praktisk
Dato: 15. november 2018
Tid: 16.30 – 18.30
Sted: DMJX – Emdrupvej 72

 2400 København NV

Tilmeld dig her 

Vi gør venligt opmærksom på, at der er et ‘no-show’ gebyr på DKK 200 til deltagere, som ikke dukker op eller melder afbud senere end 24 timer før arrangementets afholdelse.

20181115