Design denmark

Fra Dong til Ørsted – En brandingopgave i særklasse

Ørsted, Kontrapunkt og Design denmark inviterer 18. januar medlemmerne om bag kulissen til en fortælling om hvordan Kontrapunkt og Det nye Ørsted, i fællesskab har skabt skabt et nytænkende, optimistisk og modigt brand. En proces og en løsning der redefinerer branding af virksomheder inden for energisektoren.

Fra sort til grøn og fra forsyning til liv

I løbet af det seneste årti er DONG Energy gået fra at være en energivirksomhed baseret på kul og olie til at være en global leder inden for vedvarende energi. Siden 2006 er CO2-udledningen reduceret med 52 procent, og i 2023 vil den være reduceret med 96 procent sammenlignet med 2006. Visionen for Ørsted er en verden, der udelukkende kører på grøn energi.


Tæt gensidigt samarbejde

Transformationen fra DONG Energy til Ørsted har været undervejs i to år. Fra den indledende brief til etableringen af kerneteamet, børsnoteringen og frasalget af olie- og gasforretningen har rejsen mod målet hele tiden været afhængig af det gensidige samarbejde mellem Kontrapunkt og Ørsted.

Hør om det tætte partnerskab hvor Kontrapunkt sammen med Ørsted-teamet udviklede et nyt identitetsdesign og orkestrerede organisationen, hvordan diskussionen om en enkelt farvekode kan vare i måneder, og ikke mindst hvordan godt samarbejde kan få 1+1 til at give 3.

 

Tid:
18.01.18, kl 8.30 – 11.00

Program:

8.30 – 9.00 Ankomst

9.00 Velkomst ved Adm. Direktør i Design denmark; Henrik Weiglin

9.00 – 10.15 Oplæg ved Stine Bergh Boehm fra Ørsted og Helene Øllgaard fra Kontrapunkt

10.15 – 10.30 Spørgsmål modereret af Abelone Varming, Udviklingsdirektør i Design denmark

10.30 – 11.00 Networking

Sted
Børsen, Slotsholmsgade 1, 1217 København K

TILMELDING

No-show-fee: DKK 200, ved udeblivelse eller afbud senere end 24timer før arrangementets afholdelse

20180118