Design denmark

Ørsted - Et koncept med rødder i Dansk funktionalisme

Kom med og hør og lyt og lær, når Kontrapunkt og Ørsted løfter sløret for deres forløb med udviklingen af ny identitet til en af Nordeuropas førende energivirksomheder. Denne gang er fokus på det grafiske design og den visuelle identitet.

Det er med største fornøjelse at Design denmark nu inviterer til 2. del af historien om, ”Da DONG Energy blev til Ørsted”. Kontrapunkt har gennem de sidste to år, i et tæt samarbejde med Ørsted selv, udviklet og implementeret et helt nyt brand. Her i 2. del vil vi give jer mulighed for at gå endnu mere ned i designmaterialet og har derfor denne gang valgt at invitere Louise Ryberg og Mikkel Lemvig der begge har været helt tæt på udviklingen af den visuelle identitet og det grafiske design.

Det kommer altså primært til at handle om den egentlige udvikling af identiteten; fra skitse til endelig løsning, typografiovervejelser og logo, farvevalg, primære og sekundære designelementer osv. En formiddag i nørderiets tegn inden for klassisk visuel identitetsudvikling.

Mødet er en opfølgning på arrangementet i januar, hvor der var fokus på processen og projektlederne Stine Bergh Boehm fra Ørsted og Helene Øllgaard fra Kontrapunkt fortalte os historien fra deres synsvinkel om selve processen ml. bureau og kunde i så omfangsrigt projekt.

Det er ikke en forudsætning for deltagelse, at man har været med på første møde i januar.

Tid:

22.03.18
Kl 8.30 – 11.30

Program:
8.30 kaffe og croissanter
9.00 Velkomst ved Design denmark
9.00 Præsentation ved Kontrapunkt
10.30 Spørgsmål
11.00 Networking
11.30 God arbejdslyst

Sted
Børsen, Slotsholmsgade 1, 1217 København K

TILMELDING

No-show-fee: DKK 200, ved udeblivelse eller afbud senere end 24 timer før arrangementets afholdelse

 

20180322

Kommende arrangementer