Design denmark

Ungt bureau vinder ”Design Destination Denmark”-udbud

Ungt bureau vinder ”Design Destination Denmark”-udbud

Den 17. marts. 2017
PRESSEMEDDELELSE

Ungt bureau vinder ”Design Destination Denmark”-udbud

 Styregruppen for Design Destination Denmark har valgt Copenhagen Design Agency til at projektlede og realisere den kommunikative og digitale understøttelse af den nye danske designbegivenhed og fælles event- og arrangementsplatform med arbejdstitlen ”Design Destination Denmark” (DDD) til lancering i 2017.

Det nye fælles initiativ, initieret af designfeltet selv, Design Destination Denmark (DDD), ønsker at øge synergien mellem eksisterende events og arrangementer, involvere designinteressenter i bredeste forstand og nå både danske og internationale deltagere. Til at løfte opgaven med at skabe en kommunikativ ’rød tråd’ samt en digital kanal eller platform for Design Destination Denmark er valget faldet på Copenhagen Design Agency, stiftet i 2016 af Anders Kongskov og Kristian Kastoft.

Om valget af Copenhagen Design Agency siger en enig projektgruppe:

– ”Vi har fået mange kvalificerede bud, men Copenhagen Design Agency hævede sig med sin store proceskompetence, solide erfaring med projektledelse og et stærkt kommunikationsstrategisk afsæt. De kan projektlede mange designinteressenter og eksekvere inden for en kort tidshorisont. Samtidig har de teamet op med tre overbevisende samarbejdspartnere: Rasmus Koch Studio udvikler logo, navn og grafisk identitet, Ruby Studio står for webdesign og den tekniske løsning, mens den tidligere redaktør af Dezeen Anna Winston, står for at kvalitetssikre den engelsksprogede grundfortælling og nå de internationale målgrupper.”

De to stiftere og ejere af Copenhagen Design Agency, siger:

– ”Vi synes, det er fantastisk, at Danmark nu får en ambitiøs og vidtfavnende designfestival, som rummer hele bredden i designbranchen – fra kunsthåndværk til servicedesign – med nogle af de vigtigste designorganisationer i ryggen. Det bliver et mix af professionelle konferencer, prisuddelinger og designoplevelser til glæde for borgere og turister”, siger Anders Kongskov.

Kristian Kastoft supplerer:

– ”Vi er enormt glade for, at vi får lov til at arbejde med lige netop dette initiativ. Vi har arbejdet med designbranchen en hel del år, og har promoveret dansk design på design weeks i udlandet, men vi har også arbejdet med at sætte en dagsorden for dansk design på et politisk niveau. Så vi føler os godt rustede til arbejdet.”

Stifterne bag Copenhagen Design Agency har blandt andet været udførende på MINDCRAFT-udstillingerne i Milano siden 2008, og har arbejdet med kommunikation og branding af design og kunsthåndværk i mere end 16 år. I dag anvender de deres kompetencer til at kommunikere strategisk om design for designere, virksomheder og organisationer.

Om Design Destination Denmark (DDD)
Bag DDD står Danske Kunsthåndværkere & DesignereDansk Design Center, northmodernDesignmuseum Danmark, Kolding Kommune og Design denmark. DDD er en langsigtet indsats – i 2017 søsættes en betaversion af festivalen, og derefter forventes den at vokse år for år. Arbejdsgruppen bag opererer som en åben og inkluderende alliance, på tværs af offentlige og private aktører. DDD ønsker at samle hele feltet om en favnende, seriøs designsatsning, der kan give endnu bedre rammer for inspiration og videndeling – og samtidig sætte Danmark og København yderligere på verdenskortet som førende global kunsthåndværk- og designdestination.

Yderligere information:

Udviklingsdirektør, Abelone Varming, Design denmark: av@designdenmark.dk // 2032 0263

 

Kommende arrangementer