NavneNyt: Kontrapunkt udpeger ny CEO og opruster digitalt
NavneNyt
14. september 2020
Kontrapunkt fokuserer strategisk på at binde forretningsstrategi, brandstrategi og digital strategi sammen via design. Virksomheden rokerer derfor i ledelsen og byder samtidig velkommen til to nye profiler.
Som en del af Kontrapunkts strategiske fokus på at binde forretningsstrategi, brandstrategi og digital strategi sammen gennem design, rokerer virksomheden i ledelsen og byder samtidig velkommen til to nye profiler:
- Tidl. COO, Johan Lawaetz, tiltræder som ny CEO
- Philip Linnemann fortsætter som Creative Director og tager nu ansvaret for Kontrapunkts digitale team
- Kontrapunkt opruster deres digitale team yderligere med tiltrædelsen af Sean Manion som Lead Producer
- Samtidig ansættes Emilie Prajakta Kamradt som Strategic Communications Lead for at udbygge selskabets kommunikationsydelser
Johan Lawaetz overtager altså rollen som Adm. Direktør i Kontrapunkt. Johan har bl.a. en baggrund som strategikonsulent fra Implement Consulting Group og som strategiansvarlig for et dansk medtech scale-up – kompetencer der nu kommer bedre i spil i en mere ekstern rolle.

Omrokeringen sker som følge af en ny strategi
”Kontrapunkt har det sidste år lagt en ny ambitiøs strategi om at forene forretningsstrategi og brandstrategi gennem nye ydelser og partnerskaber. Med Johans baggrund har vi de rigtige kompetencer til at lykkes med strategien og skiftet er samtidig en naturlig forlængelse af den rejse Kontrapunkt er på.”
Forklarer Bestyrelsesformand Jens Wittrup Willumsen
Uddyber Johan
“Vi er allerede kommet langt i omstillingen af Kontrapunkt til et marked med nye konkurrenter og nye typer af opgaver. Kontrapunkt skal fortsat være stedet man går til, når man vil have gennemført de ambitiøse, komplekse og holistiske brand-transformationer. Men i fremtiden skal Kontrapunkt også være den langsigtede partner i løbende brand-building og strategiudvikling.”
Creative Director, Philip Linnemann, overtager nu ansvaret for Kontrapunkts digitale team, og samtidig ansættes amerikanske Sean Manion som Lead Producer. Sean har tilbragt de sidste otte år hos hhv. Stink Studios i New York og Hello Great Works i København.
“Vi oplever, at vores kunder i højere grad efterspørger at arbejde strategisk med designsystemer og digital produktudvikling på tværs af platforme for at tænke corporate brands og produkt brands bedre sammen. Det at få Sean Manion ombord er første led i at udbygge vores digitale team over det kommende halve år.”
Philip Linnemann fortæller om ansættelsen
Kontrapunkt er et internationalt design- og brandingbureau og har i 35 år rådgivet og bygget brands for en lang række nationale og internationale organisationer som Ørsted, Mitsubishi, Mærsk, Shiseido, Specsavers, Danish Crown, Folketinget, Novo Nordisk, Nissan og Noma. Virksomheden har i dag 50+ designere, strateger, arkitekter og projektledere, der arbejder fra kontorerne i København og Tokyo.
For mere information, kontakt venligst
Johan Lawaetz, CEO
jola@kontrapunkt.com
Tel:+45 30 85 80 35
eller
Mathias Rønnow, PR & Communications Manager
maro@kontrapunkt.com
Tel: +45 28 44 74 31
Læs mere om Kontrapunkt på www.kontrapunkt.com