Open Call: Pitch-træning for kreative virksomhedsledere, Viborg
Open call
6. april 2022
Danish Creative Industries inviterer til et gratis undervisningsforløb, som giver viden om forretningsmodeller og konkrete værktøjer til, hvordan du pitcher din forretning og din virksomheds investeringspotentialer.
Kurset er for kreative virksomhedsledere som forberedelse til mødet med udvalgte investorer på vores event, “DCI GO!” i Viborg d. 22. juni.
Vigtige datoer
31. maj 2022: Online workshop
8. juni 2022: fysisk workshop med pitch-træning, Arsenalet, Kasernevej 8, 8800 Viborg.
22. juni 2022: DCI GO! og pitch-præsentationer, Tinghallen 20, 8800 Viborg.
Ansøgning og praktisk information
Du ansøger om plads på forløbet ved at indsende din ansøgning via nedenstående link senest d. 23. maj. Her tilmelder du dig også det kommende DCI GO! event
Ansøg om at komme med til DCI GO pitchtræningsforløb Viborg! Husk at du kan vinde 50.000,- (læs mere herunder).
Bliver du optaget på undervisningsforløbet, giver vi dig besked i uge 21. Du bedes bekræfte din plads hurtigst muligt til Helena på helena@volcano.nu. Såfremt vi desværre ikke kan tilbyde dig en plads på forløbet, hører du fra os i inden udgangen af uge 21.
NO SHOW FEE: da deltagelse i forløbet er gratis, pålægges et no show fee på 1000 DKK eksklusiv moms for ikke at fremmøde efter bekræftet tilmelding til forløbet.
Prisuddelinger
I samarbejde med Gudbjørg & Ejnar Honorés Fond kan Danish Creative Industries uddele to kontante præmier til to vindere blandt de kreative virksomheder, der pitcher, ved hvert DCI GO! event.
Præmierne gives kontant til den henholdsvist mest lovende og skalérbare pitchende virksomhed samt til den bedst pitchende virksomhed ved hvert af de seks events.
Førstnævnte vinder vil modtage en præmiesum på 50.000 DKK, imens sidstnævnte vinder modtager en præmiesum på 5.000 DKK. Derudover puljes en del af de bevilgede midler til det afsluttende event i København i september, hvor DCI foruden uddelingerne på hhv. 50.000 DKK og 5.000 DKK deler yderligere tre priser ud til tre nationale vindere for i alt 200.000 DKK. Ved sidste event i rækken inviteres samtlige deltagere og vindere fra de regionale pitch-events med, så de kan fejres, hyldes og gøres synlige overfor investorer og samarbejdspartnere.
Pitch-forløbet på DCI GO!
Der afsættes 3 minutter til pitch og 7 minutter til efterfølgende Q&A.
Investorer får mulighed for at spørge ind og give feedback på din pitch. Dette faciliteres af DCI og vores samarbejdspartnere. Publikum får ikke mulighed for at spørge ind.
Du må gerne medbringe eksempler på dit produkt og vise det frem i forbindelse med pitchen.
Prisuddelinger
I samarbejde med Gudbjørg & Ejnar Honorés Fond kan Danish Creative Industries uddele to kontante præmier til to vindere blandt de kreative virksomheder, der pitcher, ved hvert DCI GO! event.
Præmierne gives kontant til den henholdsvist mest lovende og skalérbare pitchende virksomhed samt til den bedst pitchende virksomhed ved hvert af de seks events.
Førstnævnte vinder vil modtage en præmiesum på 50.000 DKK, imens sidstnævnte vinder modtager en præmiesum på 5.000 DKK. Derudover puljes en del af de bevilgede midler til det afsluttende event i København i september, hvor DCI foruden uddelingerne på hhv. 50.000 DKK og 5.000 DKK deler yderligere tre priser ud til tre nationale vindere for i alt 200.000 DKK. Ved sidste event i rækken inviteres samtlige deltagere og vindere fra de regionale pitch-events med, så de kan fejres, hyldes og gøres synlige overfor investorer og samarbejdspartnere.
Om pitch på DCI GO!
Der afsættes 3 minutter til pitch og 7 minutter til efterfølgende Q&A.
Investorer får mulighed for at spørge ind og give feedback på din pitch. Dette faciliteres af DCI og vores samarbejdspartnere. Publikum får ikke mulighed for at spørge ind.
Du må gerne medbringe eksempler på dit produkt og vise det frem i forbindelse med pitchen.
Læs mere om DCI GO!
Baggrund
Danish Creative Industries (DCI) mission er at skabe vækst indenfor de kreative brancher og atudløse det uudnyttede investeringspotentiale, der ligger i kreative virksomheder. Visionen er atbidrage til øget vækst, jobskabelse, eksport, innovation, der gør samfundet til et bedre sted atleve. DCI fokuserer på startups og SMV’er, som har både potentialet og ønsket om at vækste, i defølgende kreative industrier:
- Mode, møbler og interiør
- Den audiovisuelle industri: Musik, film & TV, gaming, scenekunst animation, apps
- Kommunikation-, reklame og forlagsvirksomhed
- Design og Arkitektur
- Creative technology
- Food & Beverages
Der er masser af penge at investere i de kreative brancher, men mange investorer har svært ved atgennemskue investeringspotentialet og kreative virksomheders forretningsmodeller – samtidigmed, at kreative virksomheder ofte har svært ved at forstå investorperspektivet.
Vi tror på, at hvis man klæder de investeringsparate kreative virksomheder ordentlig på, og formårat oversætte investorernes sprog – og omvendt, vil det skabe flere investeringer i de kreativebrancher.
Derfor har DCI udviklet dette undervisningsforløb i samarbejde med forretningsudvikler og stifteraf Validate Consult, Anders Graabæk, som har mange års erfaring i at rådgive start-ups ogkreative iværksættere. På onlinedelen vil Vækstfonden desværre være tilstede og give indblik iinvestorperspektivet.
Formålet med forløbet er at styrke kreative virksomheder og startups’ i deresforretningsforståelse, og at give indblik i investorperspektivet – herunder at give konkretundervisning i, hvordan de præsenterer deres virksomheds forretningspotentiale på kort tid i etpitch-format, som investorerne er vant til.
Public speaking er de fleste menneskers største frygt. Derfor lægges der i undervisningsforløbetvægt på at skabe tryghed og selvtillid, så deltagerne brænder igennem på scenen og får deresbudskab ud, når de til DCI GO! skal præsentere deres pitch for en række investorer, brancheorganisationer og andre kreative virksomheder.
Fotokreditering: Julius Sønderhave og Ducor Productions