Webinar: At håndtere krise – Som virksomhed via design

Kender vi dagen i morgen? Både ja og nej. Tendenser, erfaringer og forventninger kan pejle os i en retning, men uventede og uvelkomne realiteter kan dukke op når som helst. Hvordan sikrer vi os selv, vores virksomheder og fælles samfund i kriser? Og er der egentlig forskel på de kortvarige og de langvarige? Det stiller Design denmark skarpt på under dette webinar.

  • Hvordan forbereder vi os på det uventede?
  • Hvordan kan vi stå sammen og hver for sig imødekomme noget vi endnu ikke kan forestille os?
  • Hvordan lærer vi at tyde tegnene og reagere i tide?
  • Hvordan kan vi forebygge og håndtere kriser via designværktøjer?
  • Og hvis det går galt og vi udfordres, hvordan samler vi så den indsamlede viden og erfaring op, så vi kommer styrket igennem?

Hør tre designeksperter give deres bud på løsninger og muligheder, når andet webinar i serien om krisehåndtering sætter fokus på virksomheders mulighed for at håndtere kriser – via design.

”Vi skal innovere os ud af krisen og ind i tiden efter pandemien. De, der venter på at verden vender tilbage, venter forgæves”, Ulla Sommerfelt, CEO i EGGS Design.

”De virksomheder, som vil klare sig bedst igennem krisen, er dem, der har designet en organisation bygget på autonomi frem for bureaukrati”, Mads Kjøller Damkjær, Managing Director i Designit.

”Design handler om at forestille sig og konstruere den fremtid, man vil være en del af. Derfor er design essentielt i en usikker fremtid”, Philip Linnemann, Executive Director i Kontrapunkt.

Med afsæt i indlægget ”Innovation og omstilling er nøgleord i krisetider” i Børsen d. 2. april 2020, hvor ovenstående citater stammer fra, bygger dette webinar videre på debatten, og byder på en samtale imellem Abelone Varming, direktør i Design denmark, og Ulla Sommerfelt, Mads Kjøller Damkjær og Philip Linnemann.

I en forandret hverdag, hvor vi holder afstand, vasker hænder og bliver hjemme, er spørgsmålet, hvordan vi sikrer virksomhederne. Hør Ulla Sommerfelt, Mads Kjøller Damkjær og Philip Linnemanns bud på, hvad der skal til, for at danske virksomheder kommer igennem krisen, og hvordan virksomheder finder de langsigtede løsninger – via design.

28. maj 2020
kl. 13.00 – 13.45
Online via Zoom
Pris
MedlemmerGratis
ØvrigeGratis